یکی از هنرمندانی که در عرصه انیمیشن خیلی قبولش دارم "بهرام عظیمی "است

کسی که اگر تا امروز هر کجای دنیا غیر از ایران بود مطمئنن پیشرفت های چشمگیر تری داشت چون انقدر با استعداد و خوش فکر هست که بتواند در رشته ی خودش سرآمد باشد .

بهرام عظیمی را ما از انیمیشن های تبلیغاتی اش می شناسیم . و بعد تر که اولین انیمیشن سینمایی ایران را ساخت "تهران 1500" که در نوروز 92 در سراسر ایران به نمایش در می آید دیگر باورمان شد که در عرصه انیمیشن می توانیم حرکت هایی انجام بدهیم .

گرچه هنوز هم نمی توانیم از لحاظ تکنیک و ساخت به پای شرکت های انیمیشینی معروف دنیا مثل پیکسار و والت دیزنی برسیم، توقعی هم نیست  امروز بتوانیم با کشورهایی که این رشته زاده ی دست آنها بوده  و سال ها  در این عرصه کار کرده اند بتوانیم هم راستا شویم . اما همین که با امکانات و بودجه های حال حاضر می توانیم قدمی در این راه برداریم جای امیدواری دارد

بهرام عظیمی را نمی خواهم با پیکسار و والت دیزنی و چه و چه مقایسه کنم ... بهرام عظیمی را در سطح کشورش و کارهایی که تا امروز ساخته شده می سنجم و می بینم استعداد و فکری که او تا امروز از خودش بروز داده و پیشرفت هایی که این چند ساله کرده به راستی قابل تقدیر است .

عظیمی بعد از "تهران 1500" به یک کار انیمیشنی دهگانه دست زده که هر کدام با نام یکی از روستاهای معروف و توریستی کشور است و در این راه سعی کرده کاری با رنگ و بوی ایرانی و متناسب با فرهنگ این سرزمین و درجهت شناخت بیشتر فرهنگ مان برای مردم سراسر دنیا انجام دهد .

اولین کار او در این دهگانه انیمیشن "ماسوله "است که تا امروز در چندین جشنواره داخل و خارج از کشور موفق به کسب رتبه و جایزه شده . در جشنواره فیلم رشد اول شده و در جشنواره های برون مرزی توانسته با آثار خوب در این رشته رقابت کند .

این انیمیشن شاید کمی دیر خبرش به ما رسید امروز هم اتفاقی در یکی از برنامه های تلویزیون  وقتی بهرام عظیمی را دعوت کرده بودند من موفق به دیدنش شدم ولی  انقدر همه ی خانواده تحت تاثیر قرار گرفتیم و لذت بردیم از هنرش که حتی پدرم بعد از پایان انیمیشن برای عظیمی کف زد!

در آخر حرف را کوتاه می کنم و فقط به شما تماشای این انیمیشن 10 دقیقه ای با موضوع "عاشقانه" پیشنهاد می کنم

نا گفته نماند که گرچه در تکنیک هنوز جای پیشرفت دارد اما در موسیقی و فیلم نامه به نظر من فوق العاده کار کرده . یکی از نقاط قوتش هم همین بوده که در این کار با تمام احساس و انرژی وقت گذاشته و حتی خواننده ی اثر را که یکی از دوستان کودکی خودش بوده بعد از 35 سال از یکی از روستاهای شمال پیدا کرده و برای نمونه یکی از طراحان اثر خانمی باردار بوده که با تمام احساسش در منزل برای این اثر وقت گذاشته ... این ها گفته های خود اوست که به این انیمیشن ارزشی بیشتر می بخشد.

 

+لینک دانلود کاملش را متاسفانه در سایت های ایرانی پیدا نکردم . لذا نیاز به فیلتر شکن داره ومی تونید  از یوتیوپ پیدا کنید